onsdag 5. oktober 2011

Tjukke slækta på TV



På mandag var søskenbarnet mitt intervjuet på NRKs kunst og moteprogram Nasjonalgalleriet.
For meg er han jo artige, tullete og jordnære Ingar, men han er faktisk en av Europas mest kjente innstallasjonskunstnere. Artig å se!
For å se intervjuet ta gjerne en titt HER

Jeg har jo skrevet om kunstnerduoen Elmgreen and Dragset før da de vant konkurransen
 om ny statue på Trafalgar Square i London. HER kan du lese mer om det.

Og NRK2 viser dokumentaren "How are you!" 
som gir et innblikk i kunstnerduoens forhold, framgang og suksess.
Fre. 7.okt. kl. 15:35 og Man. 10. okt. kl. 00:45 og 11:55

PS:
Jeg elsker intro-musikken til TV-programmet Nasjonalgalleriet og har ofte lurt på hvem som spiller.
Etter litt leting fant jeg ut at det er den norske gruppen DU med sangen Softness.
Enjoy!

3 kommentarer:

  1. Har nettopp kommet hjem fra Levanger hvor Tiril og resten av formgivingselevene ved Levanger videregående hadde åpning av sin innstallasjon i parken ved rådhuset. Har veldig sansen for kunst i det offentlige rom. Da blir det så tilgjengelig for alle. Anbefaler en tur innom parken på kveldstid om du likevel er ute på de traktene. Så Ingar på "Nasjonalgalleriet". Spennende kunstner, har planer om å få med meg dokumentaren. :-)

    SvarSlett
  2. Ai! Er du i slekt med de tre kjekke guttan? Jeg vet godt hvem de er, ja! Har vokst opp på samme sted. :) Kjenner best til yngstemann, jeg da. Vi får snakkes om det når vi møtes senere en gang! :)

    Og forresten - jeg synes også det er superstas med Ingar. Jeg følger alltid med når det er noe i avisa om han og Elmgren. Artig!!!!

    Klem fra Solrosa

    SvarSlett
  3. Takk for trivelige kommentarer, Grete og Solrosa!

    Jeg skal ta meg en titt når jeg kjører til Levanger, Grete! Spennende med ung kunst! Og du, kaffen er bestandig klar på Prærien, kom dere gjerne en tur!

    Og Solrosa, snakk om small world! Så gøy at du kjenner slekta mi:-) Vi må få til å møtes engang ja! Synd det ikke klaffet med bloggtreff, men vi har da flere sjanser. Hadde vært gøy å sett nurket ditt også:-)

    Klemmer fra Maratonjenta!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...