søndag 3. juli 2011

NIB utfordring: sommerparadis


Norske Interiørblogger har denne måneden en utfordring som heter SOMMERPARADIS
og jeg hiver meg med! Bildene er fra mamma og pappas lille småbruk som de har brukt mange år på å renovere/pusse opp. Her har de blandet gammelt og nytt, funksjonelt og tradisjonsrikt.
De røde husene ligger ved Skatval i Nord-Trøndelag og har blitt vår families sommerparadis...

Under ser dere nybygget som er satt opp mellom låve og matstu.


Låven er totalrenovert og der hvor høyet før lå er det nå et flott kjøkken.



I den gamle delen av matstu er det beholt den gamle stilen med grønt og gult.
 

På utedoen ble det satt inn WC, men do-lokkene ble bevart, grundig vasket med klorin og hengt opp.



Litt nytt og litt gammelt....
Kortveggen på låven ble slått ut og masse vinduer ble satt inn. Stor veranda ble bygd mot fjorden.
Vi har hjulpet til litt, men det er stort sett mamma og pappa selv som har gjort alt arbeidet.



Inne på låven har det nå blitt masse lys og moderne design.




 Dette er et paradis som blir flittig brukt nesten hele året rundt. Her samles familie, venner og kjente.
Det er liv, latter, bråk, dugnader, god mat og naturopplevelser...

Her er utsikten fra sommerparadiset, Steinvikholm slott, Frosta og Åsenfjorden.

25 kommentarer:

  1. ååå så herlig!! DER hadde jeg i alle fall likt meg. :-))

    god sommer!

    SvarSlett
  2. Herlig sted!! Du, den lampa var bare morsom og lekker!!!! Hvor får man tak i sånn? Klemz Grethe

    SvarSlett
  3. jeg forelsket meg i den lampa! Dere har virkelig en perle her altså! Dine foreldre har gjort en jobb som kan nytes i flere generasjoner! Dyktige folk må jeg si! Nydelig!

    SvarSlett
  4. Det er fantastisk vakkert der! :)

    SvarSlett
  5. Dette var litt av et sted! Skjønner godt at dere trives her!! :)

    SvarSlett
  6. For et fantastisk sted!! Det er ikke alle forunt å kunne få et slikt herlig resultat av å blande gammelt og nytt!! Lykke til i NIB-utfordringen, jeg heier på deg! Ønsker deg og dine en flott sommerdag! Klem fra meg

    SvarSlett
  7. For et herlig sted! :)
    Sommerfølelsen oser igjennom bildene.
    Ha en flott mandag. :)

    SvarSlett
  8. -for et fantastisk sted!!

    Kos dere masse ;O) og lykke til på Nib

    Liv

    SvarSlett
  9. Det ser ut som et veldig hyggelig sted!! Skjønner godt at dere trives der!! Og veldig hyggelig pusset opp!! God sommer! AnneK:-)

    SvarSlett
  10. Det ser virkelig ut som et paradis. For en herlig beliggenhet!
    Tusen takk for din fine kommentar.
    Ha en fin ny uke!
    Klem E

    SvarSlett
  11. Dette paradiset er det nok mange som misunner dere:-). Fantastisk perle...
    Har nok gått med noen timer til oppussing, men resultatet er vell verdt det.
    Nyt sommerparadiset ditt!

    SvarSlett
  12. Snakk om å ha det perfekte sommerstedet;) Jeg heier på deg;)

    SvarSlett
  13. Så koselig lite småbruk :D Da har vi nesten samme bidrag, vi kaller det torpet da :) Helt klar et sommerparadis :) Lykke til, klem gamletingretten :)

    SvarSlett
  14. Så flott sted! Ta vare på familiested, det er mye verd.
    Ellers har jeg vært på Opera på Steinvikholmen - fantastisk opplevelse.

    SvarSlett
  15. For et utrolig nydelig sted. Skjønner godt at du koser deg der. Så vakkert!

    SvarSlett
  16. OJ!
    Der kunne jeg godt tilbrakt sommeren!
    Herlig!!
    Lykke til:)
    Janni

    SvarSlett
  17. Har gått mang en tur og sikla meg forbi denne plassen:) lekkert og koselig:)

    klem fra Trine:)

    SvarSlett
  18. Å jøye meg, dette er virkelig et sommerparadis! Hadde jeg hatt tid før fristen renner ut så hadde jeg også tatt turen til 'brygga' til mor, men det får være til en annen gang :)

    SvarSlett
  19. HELT FANTASTISK! Virkelig lekkert! Tenk å få tilbrakt sommerene der!!! :-) Og for en lampe!!! lekker! :-)

    SvarSlett
  20. For et drømmested!!!! Herlig herlig!
    Klem
    Lise

    SvarSlett
  21. Nærmere paradiset kommer en vel neppe:) Masse fine detaljer og morsom fargebruk.

    Lykke til i utfordringen:)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...