søndag 31. juli 2011

Lyse-krone og bursdags-krone


Idag blir det innlegg med både bursdagskrone og lysekrone!!

Jeg fyller 39 år i dag! Juhuuuu:-)

Jeg er jo født i løvens tegn og innrømmer selv at jeg kan jo egentlig aldri kan få nok oppmerksomhet....

Føler meg kjempeung og at det enda er leeenge til jeg blir 40, men spørsmålet er...
må jeg nå:
- klippe håret kort
- slutte å glede meg til bursdagen min
- begynne med rynkekrem
-droppe tunika i 1000 farger og satse på ensfargete klær
- kutte ut barneroms-fargene på stua
- velge meg mer klassiske møbler
- bli mer seriøs
- kutte grovisene i lunsjpausen
???

NEIIIDA! Jeg fortsetter som før...kjøra på!!!


Tema nummer to er altså lyskrone. Sjekk ut min nye lyskrone som jeg kjøpte meg selv i bursdagsgave.
Er den ikke lekker!?

Elektrikeren som kom for å montere den og dimmeren sa lakonisk "Oi..." når han så lampa,
sikkert den villeste han har montert tenker jeg:-)


Den heter Multicolor Gypsy og det er akkurat det den er; en fargerik sigøynerlampe.
Jeg blir i kjempegodt humør hver gang jeg kommer inn på stua og får se den. 


Og slik ser den ut på kvelden, den gir bare et rålekkert varmt lys!


Jeg har nesten ikke vært hjemme på 14-dager, her på Stiklestad har det vært laaange festivaldager - og netter med både Spelet om Heilag Olav, Bjørn Eidsvåg, Kristian Valen, Brøndbo, Jonas Gahr Støre mfl. Kort fortalt har det vært mange utrolig sterke opplevelser pga. alt som har skjedd.

Å høre Bjørn Eidsvåg synge "Eg ser" live var temmelig sterk kost for meg. Og Jonas Gahr Støre er bare en utrolig reflektert og hjertevarm mann, det er sjelden vi får 800 mennesker på våre foredrag, men dette opplevde vi på torsdag. Og han fikk stående applaus leeenge. 

Mine tanker går virkelig til alle de som har vært involvert i de triste hendelsene.
Jeg må inrømme at det har vært skikkelig vanskelig å være 4 uker uten mann og barn, lengselen har vært stor, men jeg innser at det er nok mange som har det langt værre enn meg i disse dager.


Lamper, interiør, bursdager og tull kan jo virke meningsløst i disse tider,
men nå har jeg grått så mange tårer at jeg må bare konsentrere meg om noe annet
selv om jeg nok aldri glemmer hva som skjedde på Utøya og i Oslo.

Jeg er også utrolig stolt av å bo i Norge som har taklet denne tragedien på et så flott vis.
Mange av mine venner i Hellas har sendt varme tanker og de nevner også at
bildene fra roselagte Oslo på nyhetene har gått innpå de.

Håper dere har en fin søndag med de dere er glade i!
Mange klemmer fra meg!!

11 kommentarer:

  1. GRATULERER MED DAGEN !! :) Da er vi like gamle vi ;) For all del ikke forandre på noe . Vær deg selv , ha langt hår og spre om deg med farger :) Det er så koselig hjemme hos deg . Og den lysekrona var AMASING !

    Skjønner at det har vært mange følelser på din arbeidsplass denne uka .Nei slik ondskap skal man ikke ha .Som du sier selv så er det grunn til å være stolt av Norge og nordmenn i disse dager . Makan til kjærlighet og medfølelse .

    Håper du får en fin bursdag !
    Glad klem fra Janne :)

    SvarSlett
  2. Gratulerer med dagen!:-))
    Digger stilen din!:-D
    Lysekrona er jo bare helt mindblowing! Me like ALOT!
    Håper du aldri slutter med tingene du ramsa opp:-) Jeg, som deg, elsker farger og vil aldri slutte å omgi meg med glade farger:-)

    Jeg er også veldig stolt av å være norsk! Vi beseirer ondskap med kjærlighet!:-)

    Stor klem fra Ann Kristin:-)

    SvarSlett
  3. Gratulerer med dagen! Knall lysekrone!

    SvarSlett
  4. Grattis med dagen!!
    Ingen grunn til å slakke på selv om det har gått enda et år :)
    Man har ikke mer moro enn man gjør med seg selv ;)
    Stilig lysekrone :)
    KLæm Guri

    SvarSlett
  5. gratulerer så mye med dagen, maratonjenta! :)
    da er jeg visst noen måneder eldre enn deg.
    fin alder!!!! :)

    kos deg
    sommerklem fra Åpent hus

    SvarSlett
  6. Så KUL lysekrone! din heldiggris! Og gratulerer med overstått ;-)
    Du har så mange fine farger i hjemmet ditt..

    SvarSlett
  7. Så vidunderlig med et fargerikt menneske!
    Det finnes ikke så mange fargerike blogger
    nå for tiden, så dette var så deilig at jeg
    melder meg zom følger hos deg. Knall lampe!

    Hilsen fra Unn :)

    SvarSlett
  8. hehe jeg har en nesten lik, ALLE ser den med eneste gang de kommer inn her! hvor kjøpte du din? min har mere rosa. jeg synes de er cooli, for ikke alle har sånne eller vil ha sånne. :)

    SvarSlett
  9. Hei :) Hvor har du kjøpt den fine lysekrona? :)
    Mvh Hege (Oslo)

    SvarSlett
  10. Lampa er kjøpt på den svenske nettbutikken Miss Juniversum og ja, jeg er fortsatt like forelsket i den. Man blir bare i godt humør av å se på den:-)

    Vårhilsen fra Maratonjenta!

    SvarSlett
  11. Hei

    Hvem er det som produserer lampen? Jeg får ikke noe respons på Miss Juniversum...

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...