søndag 2. januar 2011

My pink kitchen!


Velkommen inn to my pink kitchen!!!
Når vi skulle pusse opp kjøkkenet vårt for 3 år siden fikk jeg frie tøyler av Grekern... and I went wild!! Og siden jeg deler huset med 3 gutter fant jeg ut at kjøkkenet måtte bli rosa! Eller fuchsia... magenda... pink... Anyway, skikkelig rååååsa som "All of Irina" sier:-)

Babouskaene i porselen er kjøpt på en interiørbutikk i Athen, men jeg har også sett de i Norge. Tapetet på splashveggen er fra Eijfinger, kjøkkenet er i høyglans hvit fra JKE Levanger og benkplata i grå Corian.



Plastmatta på gulvet er fra Pappelina (kjøpt på "den Blå Krukke" på Verdal) og jeg synes den matcher tapeten utrolig godt!


Bildet til høyre er dyrebar kunst på kjøkkenet. Den er laget av mitt tantebarn Anne når hun gikk i barnehagen. Hun er nå nærmere 20 år, så dette er artige minner.

Jeg kjøpte 2 forskjellige tapetruller, en med det rosa mønsteret og en med hvit tapet med de samme rosa mønsteret i stor størrelse. For å lage gardinene kjøpte jeg billige hvite duker på Kid, klipte ut to rosa kruseduller fra tapetet, limte de på dukene med superglue og slang de over gardinopphenget. Lurt hva?




Billige hyller fra Ikea skaper stemning på kjøkkenveggen. Klokka er kjøpt på flyplassen i København, de to boksene har jeg laget selv med leftovers fra tapeten, kalenderen ved siden av er medlemsgave fra Gudrun Sjøden (elsker katalogene og klærne derifra) og kokebøkene er velbrukte med mange oppskrifter fra Norge, Hellas og Mexiko. Rammene under er fra Ikea og har barndomsbilder av meg, Grekern og guttene. Ja, jeg har tom. rosa salt fra Santa Maria på mitt rosae kjøkken. Ting må matche for Maratonjenta vettu:-)




Flere som har fargerike kjøkken?? Send meg en link og vis fram!

3 kommentarer:

  1. Godt nytt år til deg!
    Herlig med farger på kjøkkenet, for den slags skyld i alle rom;)
    Mitt kjøkken er 30 år, og vurderer å bytte kjøkken innen 2 år..så får vi se hva det blir til;)
    Ha ei fin uke, klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Heisann _) Jaaa vi elsker rååååsa :) Men kan du ikke ta bildet av hele rommet da...vil se mer !! ha en fin uke !!

    Stoooooor klem

    SvarSlett
  3. For et herlig kjøkken! Så deilig med litt farge i hverdagen :-)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...