søndag 23. januar 2011

Pastell heaven i kjelleren


Ta-ta! Slik ble altså tallerkenhyllen jeg kjøpte på BruktBo på Levanger i forrige uke. Det var jo nesten gi-bort-pris, men jeg visste at jeg ville få noe fint i kombinasjon med den. Og slik har det altså blitt i gangen på kjelleren min. Et stort rom, men uten et vindu... Så her måtte det farger til, ja et skikkelig Pastell Heaven!!!

Disse fantastike vimplene har jeg kjøpt på Epla-butikken til Lille Hottentott eller Sissel som hun egentlig heter. Hun har sydd de selv og tom. satt på små heklede blomster! Stoffene hun har valgt er bare nydelige. Sist jeg var innom Epla-butikken hadde hun flere lignende til salgs. Jeg kunne kjøpt alle sammen! Besøk også bloggen hennes og bli inspirert! SE HER



Ja, her er det mye GreenGate, jeg vet det er enkelte av dere bloggere som begynner å bli lei dette merket, men disse produktene gir meg bare puuuur glede! Og når jeg føler jeg har fortjent det skal jeg spandere på meg noe av de nye 2011-produktene til GreenGate. Ikke de blåe, men kanskje noe gult eller med flere blomster på. Jeg tror nok det har en stund før jeg går lei GG...


Det meste er kjøpt på "Villa Beto" på Levanger, "Milde Mathilde og Drillpikene" på Saksviktunet i Malvik og fra "Cornelias Hus" i Trondheim. Fatet til høyre er i porselen, mens det grønne er av plast.

De bøkene dere ser på tallerkenhylla er "Mitt-første-leveår"-bøkene til guttene mine. Ikke så lett å lese seg til, - det er vel helt gresk for dere:-) Men barna våre er jo født i Athen så da er de på gresk. Den ene i "Guess how much I love You"-serien og den andre med flotte bilder av baby-fotografen Anne Geddes.


På den andre veggen henger dette veggbildet som jeg kjøpte av noen naboer som var Amish mens jeg bodde i New York. Alt er spikket, quiltet, trykt og sydd for hånd. Ekstra spesielt er det jo at Amish people faktisk har dette som levebrød. De lever blandt vanlige amerikanere, men har sin helg egen livsstil som om de bor flere generasjoner tidligere. Så dette veggbildet har spesiell verdi for meg. Allerede som 17-åring var jeg interessert i interiør og American Country House var vel min første stil.




Siste dag for GiveAwayen min idag, på mandag kveld blir det trekning!!!
Om du ikke har blitt med enda, men vil hive deg med, trykk HER

10 kommentarer:

  1. Så flott det ble med den nye tallerkenhylla, og sammen med Green gate ble det virkelig fantastisk :-)Green gate samlingen min gir meg også masse glede, ingenting er som en fargerik GG kopp en grå vintermorgen! Pur glede som du sier ;-)
    Ha en fin søndag!
    Hilsen fra Rita

    SvarSlett
  2. Hei Maratonjenta!

    Nydelige farger og dekorativt med nytt og gammelt, kombinert med "hjemmelaget". Virkelig flott. Forøvrig ligger ikke Milde Mathilde & Drillpikene i Melhus kommune, men i Malvik kommune:0)

    Hilsen Drillpikene

    SvarSlett
  3. Takk for rettelsen, Drillpikene! Malvik, ikke Melhus! Snakk om å være på bærtur når det gjelder norsk geografi. Kan liksom ikke bare skylde på at jeg har bodd 13 år i utlandet heller:-) Jeg er jo trønder! Tror jeg må sjekke NAF-boka litt, jeg er sannelig meg blond nok til å blande Oppdal og Orkdal jeg! Men anyway, jeg kjører "gammel-E6'en" langs sjøen og da er jeg plutselig på låven:-)

    Søndagshilsen fra Maratonjenta!

    SvarSlett
  4. Så hærlig fargerikt og gladstemning! :o)

    SvarSlett
  5. Hææææ??? Noen som er lei GG?? Det kan jeg ikke skjønne ;) Er jo så superfint ALT!!

    Fint innlegg :)

    Klem Anette :)

    SvarSlett
  6. Så stilig!
    Likte så godt fargene på alle GG produktene!!

    Ha en fin tirsdag!
    Klem fra størstepia

    SvarSlett
  7. Great job!
    I loved seeing all the beautiful photos of your wedding and family! Wishing you health and happiness always.

    SvarSlett
  8. Hei.

    Så fint det ble på tallerkenhylla. Du har jo virkelig en GG samling å være stolt av. Selv har jeg bare en skål og to latte-krus, men det kommer seg.

    Klem Mona C

    SvarSlett
  9. Så fint det ble! Og jeg løper inn i hottentoot-bloggen for å se for nå ble jeg fristet!

    SvarSlett
  10. Så koselig med skryt:) Jeg er veldig glad for at du er fornøyd med vimpelrekken din! Nå må jeg snart sette i gang å få laget noen flere, det har stått litt stille på syfronten i det siste!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...