mandag 9. januar 2012

Global Chic Greek Style


Jeg hiver meg med i NIB's hærlige januarutfording.
Etter å ha bodd 13 år i Athen kan jeg vel kalle meg selv en ekte Global Chick og hjemmet mitt er nok litt Global Chic:-)

På soverommet til meg og Grekern er det gresk feeling med himmelseng, nattbord og dekor som ble med flyttelasset fra Hellas.


Ikonet av jomfu Maria er malt på drivved og var en bryllupsgave når vi giftet oss i greskortodoks kirke i Maraton i 1997. 

Metallgjeita kjøpte jeg i en liten butikk i byen Ioannina i nord-Hellas og lykta har jeg fått i gave av venner fra Peloponnes.

Boka på nattbordet er en gresk almanakk for året som gikk.
Det gjelder å notere drømmer og tanker før de forsvinner:-)



Statuen av Afrodite og Aleksander den Store
kjøpte vi på den min greske favorittøy Kouffonissia.

Himmelsenga er en drøm å våkne i når sola skinner gjennom det flortynne bomullstoffet på morgenkvisten.

Hilsen Maratonjenta
som nesten fikk litt hjemlengsel til Hellas nå:-)




 

11 kommentarer:

  1. Så flott bidrag:)Det passer jo perfekt!klem

    SvarSlett
  2. Herlig gresk ditt bidrag i januarutfordringen:)

    Nyt kaffen:)

    SvarSlett
  3. Dette er et fantastisk bidrag, det
    nydeligste jeg har sett til nå :)

    Hilsen Unn :)

    SvarSlett
  4. DIGGER! Nydelig bidrag som BØR komme i toppen :) lykke til!
    Klem fra Barbro

    SvarSlett
  5. Så koselig å ha minner knyttet til alle tingene. Det gir mening. Nydelig seng dere har.
    Flott bidrag.
    Klem fra meg
    Randi

    SvarSlett
  6. Herlig med ett bidrag uten Buddha! :)))

    Veldig Chic må jeg si! Digger.

    SvarSlett
  7. Så koselig da ;)
    Lykke til , jeg har og et bidrag (uten buddha...hihi)

    SvarSlett
  8. Hei du!
    ...elsker detførste bildet! Lekkert!*smile*


    Ønsker deg lykke til og en flott kveld!
    Klem klem

    SvarSlett
  9. Liker, liker! :D Middelhavsaroma i Norge! Masse lykke til Inger-Lise! Dette er et flott bidrag!

    SvarSlett
  10. Veldig fint innlegg - også tatt i betraktning at du faktisk har bodd der lenge og har et forhold til kulturen som noe annet enn turist. :) :)

    Ønsker deg lykke til i konkurransen og god uke videre!

    Klem fra Solrosa

    SvarSlett
  11. Så deilig med himmelseng! Hadde det ikkje vore for ein ekstrem skråvegg så skulle eg gjerne gjort noko liknande. Men vi får ta det att viss vi kjøper leiligheit i Mexico (lite skråtak når alle bygningar er av betong ;) ) etterkvart.

    Lukke til i utfordringa!!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...