lørdag 26. februar 2011

Utflukter de siste dagene.


Her kommer litt om mine små utflukter til nabokommunene i det siste:
Jeg kom nettopp hjem fra det store fakkeltoget under Marsimartnan på Levanger. Tror aldri jeg har sett så langt et fakkeltog, stor oppslutning og over 100 tablåer og artige innslag langs hele veien.
Bilde fra TrønderAvisa
Etterpå endte vennegjengen min og jeg opp på et skikkelig hærlig lag nedi Jekta Pauline. Det var stooor stemning, flott musikk og vakker allsang. Trangt og trivelig! 


Dette er bilde av Jekta Pauline til vanns (hentet fra http://www.jektapauline.no/), men heldigvis var den fortøyd ved kaia ikveld. Denne flotte jekta som ble bygd i 1859 er faktisk den siste seilende jekt i verden!


I går tok jeg en avspasseringsdag slik at guttene fikk ihvertfall en liten utflukt iløpet av vinterferien.
Vi dro til Steinkjer på Dampsaga Bad og koste oss i bassengene og sklia, guttene er virkelig som noen delfiner i vannet, det vises at de leker i Middelhavet ca. 7 uker hvert år:-)

Vi var også innom Vitensenteret i Nord-Trøndelag.
Faktisk en ganske artig plass for læring og lek. Det var selvfølgelig ikke like stort som Vitensenteret i Trondheim (som vi elser å besøke), men faktisk var vi der i hele 2,5 timer.
  

Både Filosofen og Storebror fikk prøvd å lage elektrisitet av vann og vanndemninger...
Og sammen med Grekern lagde de en komplisert tannhjul-konstruksjon.



Det var også en avdeling for optiske triks, se bare under:


Du ser vel frosken...


Så snur jeg litt på bildet.... og det dukker plutselig opp en hest!


Men mest artig var MindBall der vi ved konsentrasjon og hjerneaktivitets-bånd rundt hodet skulle "tenke" ballen over på motstanderens side. Kjempegøy! Greken knuste alle med sterk sinnro, jeg var dårlig taper og mente grafen hans bevitnet om lav hjerneaktivitet (stygt sagt) :-) Rart hvor min graf hoppet opp og ned, ble forstyrret av mobiltelefoner og støy, mens han klarte å blokkere ut alt rundt seg.

Men nå må jeg logge av, snart begynner Graham Norton-show og det er jo min store TV-favoritt! 
Ha en finfin helg, jenter!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...