søndag 20. mars 2011

Hjemme hos venner (nr.1)


På fredag var jeg på trivelig besøk hos en venninne i Trondheim og hun har et hærlig hjem!
Store luftige, åpne rom med rene flater og fargerike detaljer.


Bildene ble tatt etter midtnatt så her kan man skimte både tomme rødvinsflasker, glass og brukte sushi-tallerkener, men hva gjør vel det! 


De har totalrenovert et gammelt hus og bygd på en ekstra etasje slik at 3-barnsfamilien får nok plass å boltre seg på. Venninnen min har interiør-teft og har valgt ut flotte design-møbler i dristige farger.


Jeg elsker tapeten de har i kjellerstua!
Det er som å gå inn i en høstskog hvor løvet har falt av trærne og landet på stolen som står under.....


Jeg hadde med et par uroer i venninnegave og de ble hengt opp øyeblikkelig! Jeg kjøpte disse litt påske-inspirerte papir-uroene på Indiska og de matchet flott med stolen fra Interia og putene fra Hødnebø.


Puter i knallrosa fra Designers Guild. Det skal ikke mer til for å "sprite opp" en mørk sofa.


En av barna ønsket seg masse farger på ny-rommet og en bekjent av familien samarbeidet med den kreative gullongen og de kom fram til dette designet. Hærlig hva?


Masse flott kunst på veggene i dette huset. Bildet under er laget av kunstner Ingunn Ystad.
Nydelig okerfarge....
  

Jeg takker min kjære venninne for at jeg fikk tatt disse bildene og tillatelse til å vise de fram her på Maratonjenta-bloggen!! Jeg har også vært innom andre venner og tatt bilder av detaljer fra hjemmene deres, så det kommer flere slike "Hjemme hos venner"-innlegg i fremtiden. Vi har jo alle veldig ulik smak og det gir meg utrolig inspirasjon å ta slike mini-foto-safarier.

Ha en finfin søndag alle bloggere og lesere som stikker innom!!!!

2 kommentarer:

  1. for et herlig hjem venninna di har:) Fine bilder og mange flotte detaljer:)
    Så heldig du er som har mor og mormor å dra på bytur med, lunsj i Brittania hver fredag er slett ikke verst:)
    Klem fra Trine til ei vakker Maratonjente:)

    SvarSlett
  2. Hei:)
    Så artig å se igjen moren din:) Dere ser begge helt likedan ut som for 40 år siden!! Helt sant:))
    Du har en flott blogg, det er sikkert:)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...