torsdag 19. juli 2012

Melon-gris

Denne karen er fast innslag på bursdagspartyene til en venninne av meg i Athen.
En svær, kald, gresk melon uthult og fylt av de lekreste frukter.

Bløtkake er jo aldri noe stor suksess på greske sommerparty, kremen smelter og hele kaka blir soggy.
Da er dette et betraktelig mere fresh og fruity alternativ.


Og når barna har spist opp frukta og gått å lagt seg, 
kan de voksne fylle grisen med alkohyler, la den trekke litt og så spise melon med en liten tvist:-) 
Party on! Oink, oink....

4 kommentarer:

  1. God ide. Ellers har det heller ikke i Norge vært vanlig å servere bløtkake midt på sommeren, i alle fall ikke i hunddagene. Da ble ikke kremen stiv, be det sagt. Ingen fare i år, det er sikkert. Ellers er en av mine riktig gode reiseminner fra Hellas. Min venninne og jeg varpå interrail, og havnet i Thessaloniki. En venn av oss, hotelleieren faktisk, tok oss med til Nea Modania på Halkidiki. Her fikk vi kveldsmat hos vertsfolket; vannmelon, brød, enkel vin og værmeldingen på gresk. Jeg glemmer det aldri

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...