torsdag 1. mars 2012

Gamle skolekart og bloggtips


I forrige uke var jeg innom BruktBo på Mule og der hadde de en haug med gamle skolekart, antagelig fra barneskolen på Verdal som nettopp ble revet. Det var skolen som jeg gikk på og kartene tror jeg er fra 1950 - 60-tallet da den først ble bygd.

Jeg lekte verdenshersker og kjøpte likesågodt to kontinent, Europa og Nord- og sør-Amerika.


Jeg har en plan om å fornye gutterommene litt og de tente på ideen om å ha kartene på veggene.
Filosofen har en drøm om å bo i Chicago (!) eller Hollywood (takker Disney-kanalen for det) så han ender vel opp med Amerika-karta, mens Storebror gjerne ville ha Europa og sitt andre hjemland Hellas.

Lærerrikt og nostalgisk dekor med andre ord.

Litt ekstra spennende er jo alle "feilene" som er på karta ift. nye grenser, nye land osv.


Er du interessert i gamle skolekart vet jeg at bloggvenninne Birgitte med bloggen Jordbær med fløte også selger endel kart og gamle skolemøbler, ta gjerne en titt på hennes blogg. Og kjøper du derifra støtter du vårt lokale skolekorps pengene fra kartsalget går til:-)


Og så kan det jo hende at det er noen få igjen på Mule.
Visste du at den fantastiske BruktBo-gjengen med Anne Lise, Knut Ola og gutta endelig har fått seg blogg!! 
Den er virkelig er verd et besøk: http://www.containergirlassistant.blogspot.com/


***

Og til slutt et lite tips om at det kanskje dukker opp kjentfolk i Adressa imorgen:-)

2 kommentarer:

  1. Wow !
    Du har virkelig gjort noen herlige kupp her altså ;) Disse kartene er jo råkule ! Det blir stilig på gutterommet, gleder meg til å se :)

    Klem fra Janne
    ( Ja det er artig at Mule har kommet med blogg :)

    SvarSlett
  2. Gleder meg til å se bilder av kartene der de skal henge;-) Takk for at du tipser om bloggen vår. Det er så gøy, vi har fått masse følgere allerede og mange sier at de har ventet på at denne bloggen skulle komme:-)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...