lørdag 22. januar 2011

Mosaikk-bord


Jeg lengter etter Hellas for tiden.... 
Det blir ikke bedre av å ta en titt på bilder derifra heller, men, men... Her er ihvertfall noen bilder av den fargerike verandaen på sommerhuset vårt i Maraton. Jeg er spesielt glad i et sett med bord, stoler og hylle i jern og mosaikk. Det gir nesten litt Kykladisk stil over dette lille huset som ligger på østkysten av Attica, ca. 1 time fra Athen. Blomstene har Grekern plukket til meg, han er ingen super-romantiker og kjøper sjelden blomster til meg, men han er en stor plukker og kan gå lange turer for å finne vakre blomstrer.
Er ikke det mosaikkbordet hærlig?


Bildene ble tatt i påska i fjor og her ser dere at gule kyllinger og påskepynt gjør seg like godt i hus med marmor og betongvegger som i norske hytter med tømmervegger og furu:-)


Her spiser Storebror yndlingsfrokosten, ferske store tomater fra nabogården! Yammmm...
Dette er en av fordelene av å ha barn som har vokst opp rundt Middelhavet, de elsker grønnsaker og frukt!


Masse farger på sommerhuset... Og disse lanternene er bare flotte på kveldstid med litt kortspilling og ferskpresset appelsinjuice til. Og det geniale i Hellas er jo at det blir mørkt allerede i 20-tida. Jeg har flotte lanterner i Trøndelag også, men det blir jo aldri mørkt nok på sommeren til å nyte de:-)

Ja, ja... jeg får vel fortsette å drømme meg til varmere strøk mens det piss-regner ute...
Lørdagsklem fra Maratonjenta!

5 kommentarer:

  1. Nydelig bord i fine friske farger!
    Lengter etter sommeren nå ja med regn og slaps her ute...
    God helg!
    Klem

    SvarSlett
  2. naj å naj nå frister du får mye,kan du ta meg med neste gang?hihihi

    SvarSlett
  3. ååå så heldig du er:) Det sommerhuset kunne jeg gjerne ha ønsket meg...For det er liksom litt mer svung over den greske sommeren enn den norske!! STILIG BORD og koselig blogg. Her kommer jeg gjerne tilbake:) Tusen takk for knallkjekk hilsen hos meg. Det setter jeg stor pris på!!!

    SvarSlett
  4. ÅHHHH gud, såååå heldig heldig heldig du er !! Elekser farger...så herlig...koslig at du tenkte på meg....følte det nok...begynte å hikke så måtte være deg :) Hi hi....kjempeflin er du med farger så det finner du ut av :) Hvilken lampe er kulest...klem

    SvarSlett
  5. Så trivelig med kommentarer! Og til og med fra Emmeline og Irina som jeg tror var de første bloggene jeg besøkte!!

    I sommer blir det livlig i huset, først får vi besøk av mor, far + 2 tantebarn og så kommer 5 bestevenninner på en ukes husmorferie! Det kan bli litt trangt, men tenker vi oppholder oss mest på stranda læll. Og om man ikke deler dette huset med venner og familie, ja, så hva har man det for!? Jeg gleder meg!!!!

    Nok av regn og slaps her nå ja, er det rart jeg lengter mot sør:-) Daria, vi er god på å betale overvekt t/r Athen, så bare hopp oppi kofferten.

    Søndagsklem fra Maratonjenta!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...