tirsdag 26. oktober 2010

Svenske torp i Huså


I høstferien var vi på torpet til min kjære bror og svigerinne i Huså, Sverige.

Måtte bare ta meg en liten fotosafari der, mange sjarmerende "røde stugar" i denne fraflyttede koppergruve-landsbyen. Se bare huset over, er det ikke skjønt!?
(Skyntet meg å ta bilde før eierne så meg:-))

Huså ligger en halv time fra fasjonable ski-mekka Åre med alle lekre hotell, slalombakker, afterskibarer og Peak Performancebutikker. Med andre ord, stor kontrast fra Huså...

 Ikke alle er like velholdt, må si det klør litt i fingrene når jeg går forbi slike potensielle oppussingsobjekter. Men fornuften tar heldigvis overhånd...


 Elsker detaljene på disse husene, se på håndverket som er gjort på inngangspartiet til brosjans hytte. Huset er fra 1930 og dette er nok orginalhåndtverk.


 Humor har de også svenskene... Buss-skuret har fått navnet Huså Multihall og Spa!!!


Nydelig natur har de også, bare se på bildene under....





2 kommentarer:

  1. Så vakkert det var der! :drømmer

    SvarSlett
  2. Jeg søkte på hytte i Huså og så kom dette opp. Da syntes jeg plutselig jeg dro kjensel på noen jeg kjente.

    Hei på deg. Håper du har en kjempefin jul, og vi burde virkelig ta oss på tak og treffes en dag.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...