onsdag 7. desember 2011

Håndlagede gaver fra en ikke-så-handy-dame


Jeg elsker å få hjemmelagede gaver!
Skulle gjerne gitt bort noen «selvsnekra» sjøl, men dessverre er jeg ikke like flink til å sy, strikke, hekle…

Men jeg fortviler ikke, for nå til dags er det jo så enkelt å kjøpe håndlagede unike produkter både på nettsider, FB, blogger, julemarked og designbutikker.

Her er noen enkle tips til å finne håndlagede gaver:

EPLA  er jo en absolutt favoritt hvor du enkelt kan kjøpe håndlagede produkter laget av dyktige rundt omkring i Norges land. Noen klikk og så dukker det en forseggjort pakke opp i postkassa få dager etterpå.

• Ta deg en søndagstur til Bakklandet i Trondheim. Der finner du flotte designerkollektiv hvor butikken bugner av håndlagede produkter og gjenbruksvarer.
 PRYD  , SUKKER  , ETTER MIN MORFAR  , 50m2  

• Klikk på Liker på FBsider eller meld deg på nyhetsbrev hos lokale småe bedrifter/enkeltmannsforetak og få nyheter/bilder og tilbud direkte på veggen din eller i innboksen.

• Sjekk ut kreative blogger og legg deg til som «følger». Og du trenger ikke alltid ha egen blogg, du kan få email sendt til deg når nye innlegg blir lagt ut. Mange har også nettbutikk-blogg. 

• På «Jul Igjen» på Stiklestad, Trondhjæmsdesignernes eget julemarked 
og andre julemarkeder finner du både redesign og unike produkter.

• Og ta deg en tur på gjenbrukstorg eller bruktbutikker som for eksempel BruktBo på Mule eller Stjørdal. Der kan du finne skatter som med litt spraymaling eller maling kan bli lekre julegaver som ingen andre har.

 











På bildene ovenfor ser du noen av produktene jeg har kjøpt eller laget selv:

• Julestrømper kjøpt i bloggbutikk http://kasparaslillenettbutikk.blogspot.com/  

• LP-skål, brosje laget av brusboks og brodert toalettmappe hos min greske venninne Maria fra Levanger http://epla.no/shops/thelittlebox/  

• Pute kjøpt hos http://putegeriljaen.blogspot.com/  fra Skatval.

• Tennbrikkettboks og musetøffler kjøpt på julemarkedet Jul Igjen på Stiklestad.

• Lilla og turkise lysestaker har jeg kjøpt billig på BruktBo og spraylakkert fin.

• Retrohjertene har jeg kjøpt på http://epla.no/shops/detblaahuset/.
• Trykket er det bloggeren Krussetull som har laget http://epla.no/shops/krussetull/  

• Armbåndet har sønnen min laget av ullkuler kjøpt på Søstrene Grenes.

• De rosa boksene for penner/lys etc. har jeg laget selv av tomme hermetikkbokser med tapet utenpå.

• Kartonglommeboken er det Ingrid Riddervold som har laget
og den ble kjøpt på «Etter min morfar» på Bakklandet http://jippijei.blogg.no/ .


Det var tipsene fra meg til andre ikke-så-handye bloggere der ute:-)

Kanskje noen som kan gi meg flere tips?

4 kommentarer:

  1. Så mange fine ting du har "fikset". Har selv oppfordret venner til å gjøre julehandelen der :) Klem

    SvarSlett
  2. Mange gode tips! Selv har jeg handlet mye hos Sand på Epla, (Unni Sand), hun lager utrolig mye fint i tekstiltrykk

    SvarSlett
  3. Masse fine tips her da!

    Epla er jo en gullgruve. Men kan være vanskelig å finne frem, så jeg blir så glad når jeg får tips om butikker jeg ikke har vært innom.

    Jeg har akkurat vært innom Kaspara nå og handlet meg en Jon Blund julestrømpe.

    Fin fin hælg!
    Siw

    SvarSlett
  4. Mye fint! Så kult med de malte messinglysestakene! Jeg har en slik selv. Hmmmm kanskje jeg skal male den?

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...