tirsdag 16. august 2011

Digibok er digg!


Guttene våre er ingen lesehester, men de digger Digibøker.
Digibok er en slags mp3-spiller med innebygd lydbok lest av flinke skuespillere.

Og med over en måneds ferie fra PlayStation, DVDspiller, datamaskin, mobiler
og duppeditter synes guttene at Digibok er skikkelig kult!

Jeg vet det ville vært mye bedre å fått de til å lese bøkene selv, men den kampen har jeg altså gitt opp og funnet ut at poenget må jo være all slags leseglede, digital eller ikke.

Det viktige er jo at de har oppriktig glede av å høre på disse fantastiske historiene.

I frykt for å høre litt tantete ut synes jeg ofte ungene nå til dags er nesten for overstimulerte med all høyteknologi rundt seg til alle døgnets tider. Men må inrømme at jeg synes det er utrolig godt når stillheten senker seg over stua og de glir inn i sin egen fantasiverden fylt med latter og skumle hikst.


Filosofen på 8 år elsker "Doktor Proktor", "Svein og rotta" og "Gummitarzan",
mens Storebror på 11 år sovner hver natt med "Hardyguttene" på øret.

Som på bildet over.... Zzzzz

Nattaklem!!

2 kommentarer:

  1. Tilfeldigvis delvis ramlet jeg over bloggen din og du verden så glad man kan bli av å lese her inne. Helelsk med en gang:)

    Ha en deilig august, og den lysekronen må jeg se å få skaffet meg prompte!

    SvarSlett
  2. Så enig med deg, leseglede er bra uansett form:)
    Dere har det deilig i Hellas, ser jeg:) Men du, velkommen hjem:))

    klem fra Trine:)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...