onsdag 10. august 2011

Ikea i Athen har skjønt det!!



I går var jeg på Ikea her i Athen, kanskje ikke så mange av dere som ville prioritert det når man er på Hellasferie, men et sommerhus her nede krever jo sitt. Kjøkkenskapet var nesten tomt for glass, her har vi nemlig ikke oppvaskmaskin og Grekerns effektive (les hastige) vasking i marmorvask ender ofte opp med knuste glass... Dessuten venter jeg 3 venninner på en ukes besøk og da må jo både vinglassene og ouzoglassene være komplett:-) 


Ikea i Hellas ser akkurat ut som Ikea i Norge eller Ikea Umeå. Bare litt andre bokstaver da (se det øverste bildet om Småland). Og som i Norge, inget Ikea-besøk uten pause med kjøttbullar...
Men hva ser jeg blandt salater, laks og Dajm-kake??


Jo, rødvinsflasker!!!

Hallo, Ikea Athen har virkelig skjønt det!

Det er jo dette som kan gjøre en slitsom kurv-dytte-dag til en trivelig dag. Snakk om gulerot å se fram til etter måling, bæring, velging, diskutering, kalkulering osv.. Jeg tror til og med jeg kunne bestilt Ikea-kjøkken hadde jeg fått meg litt god rødvin fra Nord-Hellas i pausen..

Og prisen...kr. 16,- for en liten flaske (!)
...jeg vurderer å sende en ide-mail til Ikea Leangen....

Sommerklem til alle bloggvenner!

PS:
Jeg så også alle nyhetene på Ikea og må si det var mange flotte produkter. Alt fra lekre hvite plastikkrammer og fargerike brett-selv-gave-esker, til trebord med kule-ben i fin dus plommefarge. Skulle ønske sommerhuset var større... Men greit å vite at de får snart de samme produktene i Trondheim.

Og ja, nå er skapet mitt fullt av robuste glass til 0,5€ pr. stykk som Grekern kan prøve å knuse:-)


3 kommentarer:

  1. Ahhh det er akkurat hva jeg hadde trengt da jeg var på IKEA Leangen med 2 små i dag..... :)
    Kos deg videre i Hellas!

    Christel

    SvarSlett
  2. Hadde de tatt ideen din hadde salgstallene gått opp med 30 % tvert! :)
    Kos deg :)
    Klæm Guri

    SvarSlett
  3. Bestilling av kjøkken går så fort at du hadde ikke rukket å ha pause ;)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...