lørdag 10. juli 2010

Kunst: Bjørg Thorhallsdottir



Jeg elsker kunsten til Bjørg Thorhallsdottir, en islansk dame som bor i Norge. Jeg la vel først merke til henne ved de enkle pastellfargede illustrasjonene i damebladet Kamille. Og på en overnattingstur til Rica Nidelven i Tronheim så jeg et stort trykk laget av henne i galleriet der. Jeg var litt brisen, hadde vært på flott Lars Winnerback-konsert og hadde musikk i ørene. Klokka var ett om natta og jeg gikk gjennom gangene og forbi galleriet. Det var kjærlighet ved første blikk. Ja, jeg er av de som kan forelske meg i vakker kunst, en lekker vase, en fargerik pute. Tenkte i flere uker på den modige dama som sto på stupebrettet.
Kanskje jeg skal kjøpe meg det bildet i 40-årsgave;-)

En av mine beste venninner gikk gjennom en litt tøff tid i livet og jeg kjøpte boka "Livslyst" av Anbjørg Sætre Håtun hvor Bjørg Thorhallsdottir hadde laget illustrasjonene. Den boken blir vissnok fortsatt tatt fram i ny og ne og gir, ja akkurat, livsglede!

Mer info om henne på www.bjorg.info

1 kommentar:

  1. nydelig bilder,og kos deg så masse alene,nyt tiden,selv om det er litt "rart" vi mødre er ikke skapt til å være alene:)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...