tirsdag 11. september 2012

DIY fat med yndlings-dikt


Mamma er gammel norsklærer og et av yndlingsdiktene hennes er 
"Eit ord" av Olav H. Hauge.
Så for noen år siden laget jeg dette fatet i bursdagsgave til henne.

Jeg kjøpte et billig firkantet fat og porselenstusjer på Panduro.
Svart, mørkelilla, turkis og gull.
Etter å ha skrevet diktet, tegnet steinene og pyntet rundt kanten, "stekte" jeg fatet i ovnen.
Resultatet ble flott og dette står nå i hennes vinduskarm på sommerhuset.

Hadde egentlig tenkt å bli med på Villa Wegners utfordring "Vis meg din vinduskarm", 
men etter å ha ligget i senga med feber i 3 dager ble jeg for sein. 
Men laget innlegget læll:-)

Synes diktet er så fint, kan tolkes på så mange måter.
Tror disse steinene kan representere både ord, utdanning, problemløsninger, venner...
Mulig disse febernedsettende har gjort meg en smule filosofisk og dyp:-)))

Men nå skal jeg lage lapper og trekke vinner av GiveAway'en snart!

5 kommentarer:

  1. Det diktet er så fint!
    Kjempelur gaveidé, når man er så heldig å ha ei mor som liker sånt... ;-)
    Kan være godt å ha tid til å filosofere iblant også!

    God bedring!
    :-)

    SvarSlett
  2. Så utrolig flott gave til din mor, Inger Lise:)
    Også skal vi til Bengtgarden, jeg gleder meg:) Tenk vi blir 20 stk:)
    Klem fra Trine:)

    SvarSlett
  3. Så fint fat. Olav H Hauge er en av mine yndlingsdiktere også. Tenker din mor ble glad. Gøy med personlige gaver. D

    SvarSlett
  4. Jeg elsker det diktet -og så mange av Olav H Hauges ordknappe dikt. Takk for at du minte meg på det!

    SvarSlett
  5. Koselig og personlig fat :-) Riktig god lørdag! Ses om ikke aaaaltfor lenge ! Signe

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...