mandag 18. juni 2012

Gamle skoleplansjer

For noen uker siden var vi i en konfirmasjon og festen var på en gammel skole på Inderøy.
Bygdafolket hadde tatt vare på gammelskolen akkurat slik den var for 50 år siden:




Der var det bøker, flagg, kart, skrivebøker, blekk, tavle og kritt, sløyd-redskaper
og ikke minst gamle skoleplansjer. Gutta mine ble helt fasinert!


Disse gamle var jo ikke til salgs, men her er 3 tips om hvor du kan kjøpe skoleplansjer:
Den svenske nettbutikken Miss Juniversum hvor jeg har handlet den fargerike lysekronen min
har nettopp startet med salg av skoleplansjer i ulike størrelser.  
Ta en titt HER

Den danske nettbutikken FROU FROU har bloggvenninne Kaspara tipset oss lesere om.

Og besøker du Eplabutikken REKTORS OVERSKUDDSLAGER 
finner du både skoleplansjer og kart.

Det var ukens tips:-)

5 kommentarer:

  1. HEI,
    fine ting dette. jeg kommer ikke inn på rektors overskuddslager... tror noe er feil med den adressen.
    hilsen TOVE

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ble visst noe kluss med adressen; her er den riktige Epla-asressen:

      http://epla.no/shops/rektorsoverskuddslager/

      Hilsen Maratonjenta!

      Slett
  2. fantastisk verdenskart på det første bildet der, tenk å ha det på veggen....sukk. men skal jammen teste ut de adressene der, det er jo så fantastisk morro med gamle skoleplansjene.

    strålende uke til deg.
    klem hilde

    SvarSlett
  3. Kan tenke meg du siklet da, ja ;)
    FLOTTE var dem!
    Jeg har tilgode å eie en skoleplansje, håper å få fatt på en i løpet av sommeren, er så dekorativt :)

    SvarSlett
  4. Flott du ringte forleden. For noen utrolig kule ting!!! WOW. Sender du meg en mail med datoer og bekreftelse på det vi har avtalt på signe@synligdeko.no. Ikek fått no mail ser du! Takk takk. God natt :-)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...