mandag 13. juni 2011

Rust? Not anymore...


På forsiden av huset har jeg hatt dette hvite settet, bestandig trivelig med en hygglig velkomst ved inngangsdøra. Det var kjøpt for et par år siden på 70% opphørs-salg hos den flotte butikken Fryd. 
Men etter flere år utendørs i trøndersk regn, sludd og snø så de ikke spesielt delikate ut.

Se bare her hvor mye rust som kom fram:


Men etter en tur på Biltema og en rask titt gjennom billigsalg av spraylakk (til kr. 20,-) valgte jeg en "primer" og en litt eggeskallsfarget lakk som lignet originalfargen. Fullt treff! Det var akkurat samme farge!

4 tynne lag resulterte i bildet dere ser øverst. Ser de ikke helt nye ut?!

FØR                                       ETTER

Det er mye pastell og candyfarger på kosekrok-verandaen, så her foran har jeg gått for rødt og hvitt i kontrast til den svarte veggen. Røde ildtopper i GreenGate-krukker. Litt romantisk og lækkert.... 

Ellers måtte gatas populære Bed og Breakfast stenge.... Trist, men en stor nødvendighet!

Når jeg hang opp dette fuglehuset trodde jeg det skulle bli mest til pynt og at ja, i værste tilfelle at en spurv kunne forville seg dit i vinterkulda. Men neida, hvem flyttet inn?

Mr. BumbleBee m/ familie... og hele slekta!

Jeg fikk panikk da 20 humler surret rundt på verandaen og fant fort fram skikkelig bred teip og stengte hullet (til stor oppstandelse fra de frustrerte humlene som lette etter hotell-inngangen i flere dager etterpå).


Flott sommertegn at humla surrer, men...

Ha en finfin sommerdag, jenter! Vi har tatt årets første, kalde bad...brrrr...

6 kommentarer:

  1. Fantastisk flott makeover!!! Enkelt og greit :)
    Ikke alltid like artig å flygende beist på verandaen. Like greit å stenge herberget først som sist, og la noen andre overta ansvaret ;))
    Ha en flott uke :)
    Klæm Guri

    SvarSlett
  2. Nice, YAY, liker ikke rust på rumpa vettu!

    SvarSlett
  3. Oi, så fint det ble. De ble jo som nye! Og til den prisen a gitt.

    Klem Siri

    SvarSlett
  4. Så fint det ble!

    Jeg er innom hos deg for første gang,fant deg via link til Give Away ;-)

    Har kost meg med å lese flere innlegg nedover, og liker den fargerike uteplassen din.
    Mine foreldre har sommerhus i Trøndelag, og alle mine barndoms somre tilbrakte vi på slektsgården der. Derfor vet jeg at sommeren er lunefull hos dere, men du så vakker når alt er fint.

    Klem Lykkeliten
    P.S. Det var alltid sol når vi var på ferie i trøndelag!

    SvarSlett
  5. Ha ha, så morsomt at det var flere enn oss som måtte teipe igjen fuglehuset. Jeg hadde aldri før hørt om humler som flytter inn på den måten, men det er kanskje ikke så uvanlig likevel.
    Verandamøblene ble jo som nye forresten. Jeg har også fått øynene opp for spraylakkens muligheter.
    Har ikke sett bloggen din før, tror jeg, men nå skal jeg kose meg her med å lese gamle innlegg. :-)

    SvarSlett
  6. Bsssss bssssss... ;) Fant selv et humlebord øverst i vindskia når jeg malte huset. Trodde humler var søte og hyggelige jeg, men i flokk er de drisure og ganske så sinna merka jeg. ha ha, fikk fin fart ned stigen.

    Heidi

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...