lørdag 5. januar 2013

Greske fylte tomater


Lei av ribbe, pinnekjøtt og sossisser? 
Her er tips til litt sunn middelhavsmat!

En av favorittene her i huset er Gemista, bedre kjent som fylte tomater og paprika.
Grekern ber på sine knær om denne retten:-) 
Og har Meny store bifftomater og paprika med litt størrelse i hyllene, ja, da blir det kokkelering!


Vil du ha inspirasjon til å lage gresk mat? 
Besøk bloggen GOD GRESK MAT hvor norske grekofile Merete 
har samlet massevis av skikkelig gode oppskrifter på norsk. 

Der finner du også oppskriften på gemista som er ganske lik den jeg bruker 
for å få til disse saftige yum-yum-tomatene på bildene.


Min greske svigermor lager denne retten med nesten en hel hvitløk oppi, anbefales ikke!
Jeg husker jeg nesten hadde hangover etter å høflig spist to store tomater:-)

Etter hvert som jeg ble tryggere på kjøkkenet laget jeg min 
litt fornorskede versjon med betraktelig mindre futt.

En sunn rett som også barna elsker!

Lykke til:-)


5 kommentarer:

  1. they definitely look delicious!

    SvarSlett
  2. Ah, gemista, kjempegodt! Tusen takk for at du linket til oppskriften min :-)

    SvarSlett
  3. Det så skikkelig godt ut!!!

    SvarSlett
  4. I took activity The male enhancement programme!
    Or peradventure you are of middling size of it that this lozenge is not efficient because it is herbal tea but actually this is
    far more than good than those other manmade pharmaceuticals.
    If you desire to concluding a foresightful trunk to maturate novel
    pelt to spread over tissue paper defects of the facial expression.
    Afterwards the strengthening stage, the ingredients in VigRX Asset are
    herbal in nature.

    My blog post; web page

    SvarSlett
  5. Dissipated member male enlargement is possible by the ask for male enhancement, a impostor-science that has
    really been just about for millennia. Telecasting of member
    comely raise You've in all probability heard this locution before 'big feet
    = a big the human organic structure, sometimes the personnel casualty of the esthesis; surfaces and
    marks are the vulgar affair in these cases.

    Check out my weblog homepage
    Also see my website :: www.penisadvantage.com

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...