søndag 15. mai 2011

Hvor kjøper du spraylakk??


Her er mine siste oppussingsprosjekt.
Mye skraping, pussing, sparkling og maling som må til, men den har da potensiale har den ikke?!
Skuffene har blitt misformet i regnet og passer ikke lenger inn, men det gjør ingenting, jeg har planlagt å henge vaier med en fint, fargerikt stoff foran.


Og denne krydderhylla kjøpte jeg på BruktBo på Mule. Etter en grundig vask skal skuffene spraylakkeres i ulike pastellfarger og så få ny retrotapet rundt. Det er planen ihvertfall. Men jeg plages veldig med å finne spraylakk i fine farger. Jeg har vært innom Europris, Kulør, Panduro og Biltema, men jeg finner kun sjokkfarger, basisfarger eller sølvchrome... Jeg vil jo helst ha matt babyrosa, mintfarge eller en annen søt farge. Og så har jeg en vegglysestake jeg skulle hatt knallrosa eller fin lilla til... Sukk...

Men hvor får man tak i disse spraylakkfargene
i Nord-Trøndelag eller Trondheim??
Tips mottas med takk!

Jeg må kanskje bestille de over nett, har funnet denne butikken i Oslo som ser ut til å ha stor tutvalg.
Men har noen erfaring med spraylakk-shopping så del de med meg.
Jeg liker best å shoppe hands-on (les: gammeldags:-)


Jeg har ikke mange minner av min farmor som døde da jeg var ganske liten, men jeg huser at hun hadde en slik krydderhylle og jeg elsket å fikle med den når jeg var på besøk. Endte som regel opp med klærne full av potetmel, salt og kaffe:-) Nå kunne jeg tenkt meg å oppbevare hobbyting oppi på arbeidsrommet mitt.



Men først altså.... spraylakk!

13 kommentarer:

  1. neeeeei du må ikke spraylakke den,da vil du få sprekker etter en kort tid og lakken spreller av og når du har lagt så mye jobb i det MÅ du gjør det sikkelig,kjøp det olje maling og mal 2 strøk,mannen min er møbel maler og slik gjør vi det,men vi gjør det med 3 strøk,beste og rimeligste måten:P

    SvarSlett
  2. Åh, så heldig med den hylla! *Litt sjalu*

    SvarSlett
  3. Oi, Daria, en ekte møbelmaler i hus! Det skulle jeg gitt mye for. Ikke misforstå, Grekern er super han, men noen håndverker eller maler er han ikke:-)

    Takk for tips! Hadde tenkt å la kommoden få maling ja, men krydderhylla tankte jeg skulle få litt spraymaling. Burde vel pusse de ned litt, ikke sikkert at spraylakken fester seg på plastikken. Time will show...

    Datt, den er kjøpt på BruktBo Mule for 100 kroner! Får se om jeg får til noe fint ut av den;-)

    Søndagsklem jenter!

    SvarSlett
  4. Fantastiske funn begge deler! Gleder meg til å se skatolaen ferdig pusset opp : )

    SvarSlett
  5. Sjekk om det er noen hos deg som blander lakk for bil. Er en del butikker som har utstyr til å blande spraylakk, da kan du få i de fargene du vil :O)

    Husk å grunne med sprayprimer. Da får du en form for heftgrunning i bunn.

    Mvh Heidi

    SvarSlett
  6. Hei!! Takk for kommentar hos meg. Og velkommen som følger av bloggen min, så koselig:-) Her var det jo også så mye fint!! My style:-) Så jeg legger meg til som følger, og titter innom snart igjen.

    Den spraylakken du får kjøp hos Oslo kunstmateriell er forresten veldig god, og rimelig. Men det blir vel litt porto når de skal sendes...

    Klem, Elin

    SvarSlett
  7. Hei! Jeg leter etter det samme! Spraylakk i fine farger, men som du sier, det er ikke lett å finne... Jeg leter videre, skal si ifra om jeg kommer over noe:-)

    Ruthe:-)

    SvarSlett
  8. Samme her!! Merkelig at det ikke finnes noe på nett?? Har googlet spraylakk, og finner nesten bare QUICK, denn er sikkert bra den, men finnes ikke pastellfarger. Let me know..

    SvarSlett
  9. Sjekk denne: http://www.vakrehjem.no/problemlosere-inne/190-carat-decoration-and-art

    SvarSlett
  10. Må kanskje svare meg selv her:-)
    Jeg ser det er mange som søker opp spraymaling og får opp dette innlegget.

    Jeg kjøper all min spraymaling hos Kunstnernes Eget Materialutsalg og er kjempefornøyd. Billig, 84 farger å velge blandt og kjapp levering. http://www.kem.no/

    Hilsen Maratonjenta!

    SvarSlett
  11. Westing i Trondheim fører alt av spraybokser. Utgåtte farger til redusert pris. Kom innom.

    SvarSlett
  12. Tips! Jag köper all spraymaling från Montanacans.net (norsk förhandlare) Problemet där är det enorma utvalet, svårt att välja;) Väldigt billigt är det. För att komma upp i minsta order pris som er 400kr så vart jag sittandes med 10st burkar sist och det räcker ju ett tag, kolla upp vettja:))

    SvarSlett
  13. Oslo Farge & Tusj (oft-shop.no) selger mange forskjellige kvalitets bokser.
    Montana GOLD,Montana BLACK, Molotow med mer. Billigst i landet er det også!;-)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...