onsdag 3. oktober 2012

Bloggers goes bananas in Bergen!!

Ooo, for en hærlig helg det ble i vakre Bergen!!! 
Interiør og Boligmessen 2012 var knaill!


Jeg traff Vibeke med bloggen Bengtgarden og Lotte med bloggen Lottemora sin tumleplass på Værnes og stemningen var høy!! Tror vi var eneste Trønder-bloggere som dro nedover. Jeg fikk suite på messehotellet Scandic City Bergen og hadde plutselig større kjøkken enn det jeg har hjemme:-)

På lørdagsmorgen ble det bloggfrokost med 90 damer som flinke FruFly arrangerte. 
Kåte hyl kom da Abcence-gutta danset heftige moves mens vi drakk champagne og fniste. 
Bodil-Bo var fantastisk konferansier, det er jo bare hun som kan si 
"Oi, så høy du var, sett deg på sofaen så kan jeg stå vedsiden av". 
Så bra humor på den tøtta!


Og etter å ha fått utdelt flotte goodiebags med produkter fra Wik og Walsøe, Georg Jensen, Kremmerhuset , Solstrand interior , olivenolje fra OogCO mm. ble dagen fylt med foredrag, inspirasjon, utallige runder på alle messe-stands'ene og mang en pause i Bloggernes eget hjørne Bloggeria.


Ekstra gøy at endel bloggere skrev blogginnlegg live, 
her har vi alltid smilende Cecilie som har bloggen Emmelines
Hun er den som inspirerte meg til å starte å blogge for 2 1/2 år siden med sin fargerike og artige blogg!


Foredragene var skikkelig inspirerende! Signe Schineller ( Resignert ) fortalte om gjenbruk og viste bilder av sine sjarmerende hjem både på Leka og Rosendal. Hun er jo bare skjønn den dama!

Så fortalte Andreas Engesvik ( www.andreasengesvik.no ) om ulike produkter han har vært med på å designe. Jeg må innrømme at jeg sjelden tenker mye på alle tanker og designprosesser bak interiørproduktene jeg kjøper, men etter å ha hørt på dette foredraget må jeg si jeg har mer respekt for skandinavisk design!


Så kom fargeklatten Stefan Nilsson ( www.trendgruppen.se ) på podiet og fortalte om hvilke trender som kommer fremover. Den hærlige bustebartepinnen sjarmerte alle i senk med sitt saftige svenske språk. Og han fikk oss til å forstå at faktisk kommer ikke alle trender fra Oslo, Stockholm og København. 
What the Fu... som han selv sa:-) Faktisk kommer de fleste trender fra NY, Paris, Milano og London både når det gjelder mote og interiørmote.

På søndag hørte vi også et lite foredrag med Kirsten Visdal ( Kvistbloggen ) som viste oss down-to-earth og naturlige trender. For en dialekt!! Man får jo nesten lyst til å dra til Vågå for å oppleve språket det!


I tillegg var sofapraten med Fargerike-Dagny og de andre bloggerne veldig gøy å høre på. 
Speedstylingen ble vunnet av Familiesirkus og juryens leder Anette med bloggen ByFryd ga ros.


Høye sko er tydeligvis IN for tiden, både for kvinner og menn:-)


Næmmen hoi, sa NIB-Solveig,,, Næmmen hei, sa Manuela
Næmmen det er jo han TV-handymannen sa jeg, og vi var like starstruck alle tre:-)


Solveig og Ann-Helen fra Norske Interiørblogger og Manuela med lille Lionel som holdt ut sin første messe.
Jeg krysser fingrene for at jentene til venstre arrangerer Glansdag i Oslo i 2013 igjen. Please!!!




 På lørdagskvelden ble det tapas, vin og drinks på Zupperia med de 80 andre bloggerne. 
FOR en gjeng! 

SunHome        Fruen fra Trondheim       Stylizimo         Kronprinsessene


Jeg vet ikke om det var malingslukta fra messen, lavtrykket over Bergen eller rødvinen 
som gjorde oss smågale, men noe var det ihvertfall:-)


Så da avslutter jeg med et fint bilde som motbeviser alles påstander om at interiørbloggere er snobbete damer som tar seg selv høytidlig og som vil at ting skal se perfekte ut:-)


Da treffes vi i Bergen om ca. ett år da?!


7 kommentarer:

  1. Var koselig å hilse på deg :)
    Kjempeflott innlegg!!!

    Klem fra Stine

    SvarSlett
  2. Hei på deg.
    Et herlig innlegg, ser at jeg absolutt burde fått med meg middagen også...;))
    Her sittet her å kost meg med bloggen din nå, så gøy, blir rett og slett i godt humør av å være her, ditt gode humør er smittende! Sånt liker vi, så her må jeg jo bare legge meg til som ny følger.
    Ønsker deg en riktig glad dag ;)
    Smil og klem fra Monica

    SvarSlett
  3. Hei oh håå for ett herlig og sprudlende innlegg!!
    Synd helgen gikk så fort... ;)
    Ha en herlig høst og nyt dagene!!
    Klemmer Anki

    SvarSlett
  4. Næmmen herremindag ka hæærrrrrlig helg derre så ut t å vær!!!! Tror bestemt du trenger en bedriftssykepleier med deg neste gang. Har ingen blogg, men er en djevel på å lese. Og mener bestemt du trenger noen til å ta vare på deg under sånne omstendigheter.....guuuud blodtrykket må da annta farlige høyder(bokstavelig talt) når handy-mans på høye stylter får vandre fritt, og kreative, lekne damer får boltre seg som våryre småspurv?!!?? Selv ser jeg fram til den 20. oktober på Stiklestad. Cant wait...... :-))

    SvarSlett
  5. Hoho artig å finne deg med kameraet der inni en grein med malermesteren som vi er så glade i :)
    Artige billder!
    Ja, håper det blir glansdag, tror kanskje det blir over nyttår, håper! <3klem

    SvarSlett
  6. Kjempefint innlegg" Ja ses i Bergen 2013. MEN vi ses jo før et!! Lager et innlegg på min blogg til uken!! Signe

    SvarSlett
  7. Flotte bilder fra en flott helg! Håper vi sees både på Glansdagen og i Bergen!
    Ha en strålende uke!
    :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...