onsdag 21. desember 2011

Nøtteknekker og Rockeulv


Årets julegave til Filosofen, Storebror, Grekern og meg selv ble en flott førjulstur til Oslo.
Det ble en hærlig oval-weekend med mange sterke kulturelle opplevelser.


Vi fikk oppleve Den Norske Opera og Ballett for første gang og dette gjorde stort inntrykk.
Både bygget, atmosfæren og stykket "Nøtteknekkeren" var fantastisk.


Jeg var litt spente på hva to gutter på 9 og 11 år ville synes om ballett,
men de var helt med fra første stund. Vi hadde flotte plasser på 1. balkong helt ut mot scenen.
Størstemann hvisket til meg etter de første 5 min.
"Mamma, det er jo ingen som snakker?!",
men etterhvert tok symfoniorkesteret, barnekoret, kulissene,
høye hopp og piruetter over og ingen ord eller forklaringer trengtes:-)


Vi hadde hørt litt på musikken på forhånd, snakket om storyen og det hjelper bestandig.
Vi burde vel ha vært med på omvisning og introduksjon til stykket,
men vi hadde tight schedule og rakk ikke det. Men opplevelsen var stor allikevel!


Vi var også på NationalTheateret og så "Rockeulven". Ubeskrivelig bra forestilling!


Vi hadde sett samme oppsetning på Trøndelag Teater, men må nesten si jeg syntes denne var enda bedre. Og hele settingen i dette erverdige gamle klassiske teateret var bare fantastisk.
"Pappa, ta bilde av englene og krusedullene i taket!"


Ekstra gøy var det jo at vi vet av den lille gresk/norske-gutten som spilte geitekillingen Matei.
Stor rolle og mye talent!
Lena Kristin Ellingsen fyller også mamma-geit-rollen flott. Sterk stemme og passe flirtete:-)


Alle bilder (untatt de stramme dresskara øverst) er pressebilder fra hjemmesidene til
og


3 kommentarer:

  1. Det så ut som en riktig fin weekend og operaen må jo være helt fantastisk å besøk.

    Takk for hyggelig kommentar , det er alltid hyggelig.
    Håper du får en riktig god og flott juletid.

    Vigleik

    SvarSlett
  2. Så fantastisk gave å gi seg selv og familen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Jeg MÅ få med meg gjengen min å gjøre det samme i 2012. Jaggu.

    Å jaaa, du må komme å besøke meg i Namsos. Ta med hele familien om du vil. Så kan dere ligge over her og vi kan ha en helaften med god mat og drikke til.

    Ønsker deg og dine en fredelig julefeiring og kos dere masse.

    Juleklem fra Namsos

    SvarSlett
  3. Så koselig med en førjulstur da :) En riktig god jul til deg!! :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...