tirsdag 10. april 2012

Barnearbeid hos Maratonjenta

I vår heim blir barnearbeid praktisert ofte.
Og påska er inget unntak, den kan være så hellig den bare vil....

For det er utrolig hvor mye håpet om en PlayStation3
kan fyre opp arbeidslysten til to gutter:-)

Så etter måneder med henting av post, trappevask, maling, pussing, opphenging av klær, vedhenting, bærehjelp på loppis og klipping av plen var målet nesten nådd og sparebøssa klar for å tømmes.



 Siste kroner ble tjent i påska ved å passe besteforeldrenes viltre engelsksetter Tuffsi
(som hadde stand i vinduet på naboens katt 12 ganger pr. dag)
samt en laaang sokke-parringsdag og slik hadde de nok til både PS3 og spillet Skylanders.

Og da ble mor selv så fornøyd med avkommene at jeg spanderte både
thaimiddag og tur til Vitensenteret i Trondheim. 


De har meg jo rundt lillefingeren og jeg er egentlig villig til å gi dem ALT de spør om...
De har bare ikke skjønt det enda:-)

Noe sier meg at dette vil de skjønne snart,
så jeg dokumenterer idag slik at jeg kan lese dette innlegget om få år
da de har blitt late søvnige tenåringsbarn som vet å utnytte mora si:-)

5 kommentarer:

  1. Og her skal det investeres i nysykkel i dag etter heftig tannfelling, med påfølgende anbefalingsbrev til tannfeen (som vi selvfølgelig IKKE tror på lenger) oppsparte bursdags/julegaver samt inngått forlik med storesøsken om hvor grensa for privatlivets fred går(det koster selvfølgelig)Ohh salige fryyyd. :-)

    SvarSlett
  2. Så flinke de er og det er så bra de deltar. Kjører på med "barnearbeid" eller deltakelse i familien her også. De er så vant med det at de nekter aldri he he.
    Kommer du på treff på lørdag? Håper å se deg solstrålen
    Klem fra meg.

    SvarSlett
  3. hehe, litt barnearbeid har jo aldri skadet! Men flinke gutter du har :)

    Ha en fortryllende helg videre.

    SvarSlett
  4. Barnearbeid er en del av oppdragelsen. :-) Flinke gutter.

    SvarSlett
  5. Haha, for et herlig innlegg :) Tror de har godt av litt barnearbeid, alle barn ;) Ha en fin søndag!!:)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...