mandag 12. mars 2012

Musikk-tips: Marte Hallem

På fredag var jeg på lanseringskonserten av min venninne
Marte Hallems nye CD kalt Fimbulnatta.

                                                                                           Foto: Janne Amalie Svit

Om dere ikke har hørt om henne før så ta en titt på denne videoen av sangen
"Hvis du kom":


Kanskje dere husker henne..
De som var på bloggetreffet i høst fikk alle den forrige EP'en hennes, og nå har hun altså kommet ut med ny musikk. Hun skriver tekst og musikk selv og jeg synes hun er skikkelig dyktig. Må innrømme at noen av tekstene gir både gåsehud og våte øyne.

Hun er jo også skribent så på konserten leste hun noen humoristiske kåserier som ga
meg latterkrampe og mange ting å tenke på når jeg gikk hjem.

Jeg gir CD' og konserten en en femmer!

CD'en er på Itunes, Spotify og CDON

Nydelig musikk av skikkelig dyktige musikere og hærlige tekster. Og så synger hun fint, en blanding av Melissa Horn og Marit Larsen på norsk liksom. I tillegg er denne dama veldig sympatisk og down-to-earth. Hvilken annen tre-barnsmor kan stå vakker og usminket foran 150 stykker med bustete hestehale,
barbeint og likevel trollbinde publikum?! Love it!

Hun skal ha konserter flere konserter med fullt band i vår:
  • 22. april kl. 19: Josefines vertshus, Oslo
  • 25. april kl. 19: Brød og Cirkus, Steinkjer
  • 26. april kl. 19: Lian Restaurant, Trondheim
Jeg anbefaler deg å dra, ta med deg venninne, mor eller søster og få en hærlig kveld!
Billetter kan kjøpes HER

Her er Martes BLOGG og FB-side.

Det var ukens kulturtips!
Jeg er inne i en måned med myyye kultur
(teater, konserter, musicals og før-premierer på kino) så flere kulturinnlegg kommer:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...