fredag 19. november 2010

X-mas-shopping

Jeg er av de som elsker å kjøpe gaver, julegaver, bursdagsgaver, vertinnegaver, "tenkte-bare-litt-på-deg-gaver" osv. Det trenger ikke være store tingen, men 2 ting er viktige: den må være flott innpakket og den må være personlig og spesielt utplukket til mottakeren. Og enda en regel er at jeg aldri gir bort penger i gave, da er jo all moroa borte! Det aller beste er jo hjemmelagede gaver, men det er ikke alltid jeg har tid til:-)

Nå har jeg kjøpt julegaver siden august og begynner å ha det meste under kontroll. Heldigvis har jeg 7 tantebarn, 2 gudbarn, mange venninner og stooor familie. Det som ofte hender er jo da at det blir doble gaver og tredoble gaver siden jeg etterhvert glemmer hva jeg har kjøpt (begynner jo å nærme meg 40)... Men gjør det noe!? Neida...

Men utfordringene er der, hva kjøper man til en tenåringsgutt som bare egentlig vil ha X-box 360-spill? Og hva med tanten på 70 som har "alt"? Eller hva kjøper man til venninner i Hellas som skal sendes med post og som ikke kan være knuselige og ikke kan veie stort.

Her er noen av årets julegaver:

Etter en tur på designkollektivet Pryd http://prydbutikken.blogg.no/
i Trondheim ble dette noen av julegavene:
Kartonlommebøker fra Ingrid Riddervold.

Sykkelsetetrekk laget av voksduker av Ingrid Riddervold.

En nydelig brosje laget av min greske venninne Maria Chatzopoulou.


Og etter en tur på Kriz me Zanz på Levanger ble også zinkhus i flere størrelser.... 

 Og prinsesse-luevarmer til en liten prinsesse:-)

Tenåringsgutter blir vel glad for ekte Paul Frank-T-shirter fra Athen?

 Og venninnegaver blir det fra Boots. Hærlige gavesett som dufter fantastisk!
Og på Boots har de også flotte gavesett med noen av disse produktene fra No7.
Hærremennene i familien må jo lære seg å ta litt vare på seg selv!!

Og 20-åringen som nettopp har flyttet for seg selv får disse kule termokoppene fra Menu.
Med tatoveringer av den hippe, danske tatovøren Alexander Hasnaoui.

God førjulstid!!!

3 kommentarer:

  1. Du har jo alt klappet og klart!!
    Flotte gaver på dine i år, så artig den lommeboka var!
    Nyt kvelden og klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Wow, masse fine gaver her ja ser jeg! Likte veldig godt den papppungen! :) Kult

    SvarSlett
  3. Ja, er ikke de kartonglommebøkene artige?! Dere kan finne de på Pryd PopUp på Mercursenteret og på Pryd på Bakklandet i Trondheim. Eller på Epla da:-) Klem!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...